Půstem k větší váze

Tak jo…

Ožehavé téma, proto hned ze startu začnu upozorněním. Chystám totiž psát o něčem, na co má každý svůj vlastní názor a každý to dělá po svém. Hodlám psát o stravování, co hůř, hodlám psát o stravování při cvičení a nabírání váhy, což je ve fitness světě těžký téma. Každý, kdo cvičí jí nějak jinak a občas až moc ostatním předhazuje, jak to dělá on a jak je to tím pádem správné.

Já zde, skoro jako pokaždé, vám chci popsat svou cestu. S čím jsem začal, jak to probíhalo, jaké to mělo výsledky a u čeho jsem nyní 🙂

O mém cvičení se chystám psát už dlouho, ale vždy když se do toho pustím, tak je to pro mě už téma tak rozsáhlé, že to radši nechám být. Dnes se ale hodlám jen a jen soustředit na to, jak jsem u cvičení jedl a dobrat se k tématu mého nadpisu 🙂

Březen 2016

Mladý a nerozhodný Majk se rozhodl posilovat. Snad pro to, aby se zalíbil holkám, nebo aby zničil své komplexy z puberty, tak či tak, se rozhodl do toho skočit a minimálně 3x týdně se dostat do posilovny a něco tam ze sebe při zvedání vypotit. Netušil ale jak dlouhá a spletitá cesta ho čeká.

Začal jsem u svého mentora Marcela :), který mi pomohl s prvním jídelníčkem a doporučil sérii cviků na kterých jsem začal.

Začal jsem na výměně snídaně, která se do té doby skládala z müsli nebo ovesných vloček, na vajíčka. A to hodně vajíček. Naučil jsem super palačinky a zjistil, že je to ideální kombinace vloček, vajíček (třeba i 4) a mléka. A hlavně jsem zařadil svačiny a také druhou večeři, která se skládala převážně z tvarohu.

Pátek vystřídal pátek. Já postupně něco přibíral na váze. Jídelníček jsem postupně tvaroval podle obrazu svého.

Změnil jsem trénink za jiný a pak znovu a třeba jsem zkusil ještě jeden nebo 3. Večerní tvaroh jsem proměnil na proteinový shake s tvarohem a mlékem. Obědy a večeře jsem najednou stíhal udělat během 20 minut. S jezením to ale bylo těžší a těžší…

Má strava měla několik problémů:

Můj žaludek

Už si ani nepamatuji dobu, kdy by mě tento hlavní zažívací orgán nezlobil. Před maturitou, kdy jsem ještě necvičil, jsem s ním byl u doktora, ráno jsem totiž nezvládal müsli, už ani poloviční misku. Vždy mě z něj ke konci natahovalo. Polykal jsem měsíc tabletky, zlepšilo se to.

Tvaroh na večer. Uf, tohle mi dalo hodně zabrat. Když si vygooglíte ekmofortní postavu (ta má – vysoký a hubený) tak se tam vždy doberete k tomu, že by měli mít druhé večeře, více bílkovin a nenechat zažívání odpočinout. A tak jsem jedl tvaroh, a ten mi dělal docela problém. Nejdřív mi z něj na druhý den bývalo špatně, poté, pár měsíců na to, jsem se z něj přes večer začal brutálně potit. Ale to tak, že jsem mohl spát s otevřeným oknem, přítelkyně vedle mě mrzla a já ráno mohl ždímat věci na spaní.

Nezvládám velký jídla. Při téhle stravě jsem vždy obdivoval své sparingy, kteří přišli po tréninku do restaurace, dali si pizzu a po něm ještě Burgra. Já měl problém už jen s tou pizzou. Můj žaludek toho prostě tolik nepobere ať se snažím, jak se snažím…

Mezi další body patří určitě to jak pomalu jím. Ranní 4 vajíčka mi občas trvala i 30 minut. Takže má rána, s cvičením, meditací a sprchou, najednou trvala 2 hodiny. Dostat se někam ráno na čas pro mě znamenalo vstávat fakt brzo nebo přijet pozdě.

 

Pointa je ta, že mi opravdu dělalo problém jíst více…

 

A tak když jsem v podcastu slyšel tuhle část, něco ve mně zazvonilo:

(od 28:17 , stačí poslouchat jen minutu 🙂 )

 

O přerušovaném půstu jsem už párkrát slyšel od Tima Ferrisse. Vždy jsem se ale toho trošku obával, hlavně kvůli tomu, že bych tím mohl ztratit co jsem tak pracně nabral.

 

Přestal jsem jíst.

Pointa je taková. 16 hodin nejíte a pak máte 8 hodinové okno ve kterém do sebe nasáčkujete co se vám zlíbí.

Asi 4 hodiny jsem strávil hledáním a čtením čehokoliv o přerušovaném půstu, ale nikde jsem nějak nenacházel odpovědi na mé otázky ohledně přibírání svalové hmoty při držení půstu.

Kamarád mi dal kontakt na kamaráda, který s půstem má zkušenosti, ten si semnou vyměnil pár písmenek a tadááá! Nový tréninkový i jídelní plán byl na světě 🙂

A tak jsem začal…tedy přestal jíst 🙂

Pozměnil jsem trénink, soustředím se jen na komplexní cviky (Dřep, Bench, Mrtvý tah) a jím až oběd pak 2-3 svačiny a večeři. Zkusím tady teď vypíchnout nějaké své plusy a mínusy tohoto půstu 🙂

Plusy +

+ Čas! Můj asi největší přínos. Ráno si nemusím dělat snídani a pak jí nemusím do sebe dostávat. Prostě hodím espresso, naplním lahev vodou a mám až do oběda volno.

+ Oběd mi teď neskutečně šmakuje… jakože mi chutná 😀 Dokážu najednou klidně spořádat 2 vydatné kuřecí prsa, rýži a zeleninu za normální dobu kdy se oběd jí (netrvá mi to hodinu jako předtím)a ještě si na tom skvěle pochutnám! :)) Z toho mám asi největší radost.

+ Ranní cvičení. Díky tomu, že nemusím řešit snídani, nemusím ani řešit trávení před posilovnou či při cvičení. Prostě jen do sebe hodím espresso, do lahve si přidám BCAA a jdu cvičit. A ještě stíhám práci na 9!! 🙂 Je to pro mě záruka skvělého dne!

+/- Je to totiž tak nějak napůl. Každodenní překračování komfortní zóny. Každý den ráno tak trošku bojujete s hladem, občas méně, občas více. Zvlášť obtížné to je, když nemáte co dělat, například když jste v práci, při které, jako já, občas prostě jen stojíte a čekáte až přijde zákazník. To pak je hlad hlasitější jak vaše myšlenky!

 

Nevím, jestli jím dostatečně. Upřímně je to tak trošku moje lenost, ale nedostal jsem se ještě k tomu, abych pořádně změřil příjem kalorií v daném 8 hodinovém oknu. A tak se snažím prostě jíst hodně, ale je to dost? Kdo ví…(možná že víte vy, můj přibližný jídelníček najdeš na konci příspěvku 🙂 )

Nálada. Co si budeme, jídlo nás dělá šťastnějšími a musím říct, že jestli pro mě něco bylo prvních pár dní fakt těžké tak to byla špatná nálada a taková podrážděnost. Ale znáte to, jsou dny a jsou dny. Občas mi půst nedělá vůbec žádný problém a cítím se skvěle (většinou dny s posilovnou na začátku) a občas je prostě všechno na hovno, chce se vám spát a nebo si alespoň lehnout a nic nedělat.

UPDATE po 3 týdnech: Změny nálady už se úplně ustálily, byl to fakt docela nezvyk na začátku.

 

Dal jsem se do skupiny Interminate fasting na facebooku a jestli mě něco překvapuje, tak jak po tom lidé hubnou. Každý den tam je nejméně 5 příspěvků od lidí, kteří zhubli opravdu hodně váhy díky tomuto způsobu. Jí nějakých 1500 – 2000 kalorií denně (podle váhy a výšky) a kila jim jdou fakt slušně dolů.

 

13kg dolů za 4 měsíce.

 

Jeden z mnoha důkazů jak to pro některé lidi může být opravdu velkým přínosem. Nějaké to ranní cvičení k tomu a kila jsou dolů jedna radost :))

 

Život je o testování. O testování hranic, způsobů a možností. Pro mě už je to dnešním dnem třetí týden, co jsem nesnídal (předtím jsem 24 let pravidelně každé ráno snídal) a baví mě to. Těší mě každý den, kdy jsem ráno lehký a mám čas. Hlavně ten čas!! Těší mě, jak se po tom cítím a taky jakou mám chuť na oběd a i ty svačiny potom :)) Kdo ví, jak dlouho mi to vydrží 🙂 a hlavně jestli to zabere a konečně něco pořádně přiberu 😛

A když ne, tak ne… Narazím příští měsíc třeba na jiný způsob a jiné překračování mé každodenního navyknutého komfortu :))

 

Díky za přečtení.

Slunce v duši :))

 

PS: zde je pro pořádek můj jídelníček a cvičební plán

Oběd(12:00) – 2 kuřecí prsa, rýže nebo brambory + zelenina (rajče, okurka, paprika, ledový salát) Majkova klasika ve spojení s sladkoostrou omáčkou 😀

Svačina 1 – Smoothie – Majkovo narvané smoothie CoŠpajskaDá – jemné vločky, protein (v den cvičení), banán, arašídové máslo, chia semínka a prášek z lněných semínek.

Svačina 2 – Cottage a chleba

Svačina 3 – 3 vajíčka s hermelínem 🙂 mňam.

Večeře – rýže/brambory + kuře + zelenina, oběd v menším 😀

 

Cvičení – všechny sety 5×5, zvyšuju po každém tréninku o 2,5kg

Plán A – squat, wide bench, pull-ups/barbell row

Plan B – squat, close bench, deadlift

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.